Friday, May 30, 2008

Jadilah seperti pokok pisang

Bismillah.. alhamdulillah... akhirnya, saya gagahkan hati untuk mencreate blog sendiri.. puas berperang dengan diri... tambahan pula saya tidak begitu mahir menulis.. apatah lagi untuk berkarya. Mana huruf kecil, huruf besar, tatabahasa, semuanya tunggang langgang. Layakkah aku menulis?Itulah persoalan yang sering mengganggu diri. Justeru, kelahiran blog ini tertangguh selama 24 tahun lamanya. Setelah 24 tahun saya memeluk Islam, barulah terbuka pintu hati ini untuk menulis dengan satu tujuan-"menyebarkan Islam,demi keredhoaan Tuhan". Bagaimana boleh terbuka pintu hati ini? Ia bermula dengan cetusan hati seorang sahabat fillah yang menggesa saya menulis, bagi menyebarkan ilmu Allah.Sahabat2 lain juga sudah punyai blog sendiri.betapa mereka mendahului saya dalam menggunakan teknologi ini untuk menambah saham akhirat.betapa cemburunya saya!itulah kelebihan bersahabat dengan sahabat yang "memakai haruman".sedikit sebanyak, saya terpengaruh dengan mereka. kemuncaknya bila saya mendengar kata2 ustazah, jadilah seperti pokok pisang. bila sudah mati, anak pokok pisang ditinggalkan.saya mula berfikir. jika saya mati, apakah yang akan saya tinggalkan? justeru, blog ini dihasilkan untuk menjadi "warisan" saya. kerana ku tak punya harta, cuma sedikit ilmu untuk dikongsi dan dimanfaatkan bersama. Alhamdulillah.. Tuhan beri hidayah dan taufiq untuk saya menyebarkan ilmu mengikut kemampuan saya.Syukur!

3 comments:

Dr Ummu Sulaim, Hospital Raja Perempuan Zainab II said...

Assalamu'alaikum sahabatku yg dikasihi..

Mabruk atas kejayaan mencipta blog.
langkah permulaan yg sungguh baik.
Teruskan menyumbang lillah.

sahabt suka pisang apa?...:-)

hamba Allah said...

wslm.mcm mana nt blm jumpa blog ana ni?ana belum launch officially lagi tau!anyway, byk ilmu blog ana nak tanya ntum...

Dr Ummu Sulaim, Hospital Raja Perempuan Zainab II said...

he..he..

korek lagi ya..:-)
Dulu ana banyak explore sendiri.Boleh juga ent try lawat blog org lain,insya Allah.